Mobila DTSen är en sex månader lång lärjungaträningsskola där du kommer få möta Gud på ett djupt och uppfriskande sätt. Det kommer vara en intensiv tid av tillväxt där du kommer få utforska och förstå sanningen om den identitet som Gud har gett dig. Genom att dela livet med andra, kommer du också att bli uppmuntrad till att ta frimodiga steg mot den unika kallelse som Gud har lagt i ditt liv. Släng in en roadtrip i Sverige, och där har du det - det perfekta receptet på ett spännande, livsförändrande äventyr!

Medan du åker runt i Sverige med ditt team kommer du att få uppleva kulturen och livets väg i detta vackra landet. Du kommer få unika och praktiska möjligheter att dela och tillämpa allt som Gud lär dig med dem du möter.

 

LÅTER DET SPÄNNANDE?

PACKA VÄSKAN. VI GÖR OSS REDO ATT ÅKA!

 

EMIL /

SVERIGE

MDTS 2016

Something that God really have done in me during my DTS journey is giving me passion! A passion for God and to actually wanting to know Him more! I also believe that God can speak to us and in DTS I have got to try this and see that it really works! God really speaks to us, we just have to learn how and to recognize His voice. Also, how God can speak in so many different ways to each one of us and we can all find out in what ways He speaks to us. It has been very challenging during the DTS, but that’s how we grow, right? To try and explore. Taste and see that God is good.

 

SNABBFAKTA

Kursen börjar:  11 januari, 2018

Kursen slutar: 30 juni, 2018

SISTA ANSÖKNINGSDAG - 31 DECEMBER

35 000 kr

(inkluderar inte flygbiljetter för missionsresan)

Språk - Engelska & Svenska

24 credits (poäng) från

University of the Nations

Inga grundförutsättningar

 

LEKTIONSDELEN

Lektionsdelen är tre månader av intensiv lärjungaträning och möten med Gud. Talare från hela världen kommer för att undervisa om många olika ämnen. Vi kommer att ha regelbundna stunder av lovång och bön, personlig lärjungaträning, praktiskt tjänande och en massa roligt tillsammans med gemenskapen på Restenäs.

 

Under lektionsdelen kommer du att uppleva:

LIVSFÖRVANDLANDE UNDERVISNING:

Undervisningen i den Mobila DTSen fokuserar på vem Gud är och vem han har skapat dig till att vara. Vi har talare som kommer för att prata om din personliga vandring med Gud för att utmana och inspirera dig till att gå djupare in i din relation med Fadern.

PERSONLIG LÄRJUNGATRÄNING:

Utöver undervisning och din egna tid med Gud kommer du varje vecka prata med en ledare som är överlåten till att gå med dig på din resa. När ni träffas kommer ni prata om vid Gud talar om och gör i ditt liv, med syftet att uppmuntra och utmana dig att växa ännu mer!

GEMENSKAP MED ANDRA TROENDE:

Tillsammans med dina klasskompisar kommer ni ta del av en större gemenskap som är överlåtna till att känna Gud och göra Honom känd. Du kommer att lära dig Guds principer för att fungera i team, bygga relationer, lovsjunga och be samtidigt som du får lära känna människor från hela världen.

UTE I SVERIGE

Fyra av de tolv veckorna kommer spenderas på resande fot, där vi åker till olika ställen i Sverige. Vi kommer att stanna i varje kyrka en vecka i taget. Under denna tiden kommer vårt schema vara en dynamisk blandning av både undervisning och samarbete med den lokala församlingen. Vi kommer ta del i deras barn- och ungdomsarbete, bön- och bibelstudiegrupper, evangelisation och söndagsgudstjänster. Detta är en fantastisk möjlighet att både få lära känna Sveriges kultur, det Svenska folket samt att få vara en välsignelse till denna nationen.

 

ÄMNEN

1 - ATT HÖRA GUDS RÖST
Gud kommunicerar med alla med en längtan efter en relation. Du kommer att förstå och känna igen de olika sätten Gud kommunicerar på.

2 - GUDS NATUR OCH KARAKTÄR

Vad vi tror om Gud påverkar hur vi älskar och litar på Honom. Denna vecka kommer uppmuntra dig till att brottas med och hitta svar på sanningen om vem Han är.

3 - GUDS FRUKTAN

Gud är den högste och den mäktigaste. Denna veckan får vi lära oss om vem Han är, att respektera och vara lyhörda till Honom, och hur vi kan följa Honom!

 

4 - EVANGELISATION

Denna vecka kommer uppmuntra och utmana dig till att dela evangeliet till andra. Du kommer få praktiska färdigheter och strategier för att dela evangeliet.
 

5 - JESUS OCH KORSET

Vad betyder egentligen korser, och vilken kraft och auktoritet har det? Detta kommer vi prata om. Efter denna veckan kommer det vara en sanning som du lever och går i.

 

6 - IDENTITET

Att lära sig vilka vi är i Gud är en av de mest livsförvandlande uppenbarelser vi kan ha. Vad det betyder att vi är Guds söner och döttrar och att vi är heliga.

 

7 - BIBELN

Under den här veckan kommer vi lära oss berätta berättelser från Bibeln. Ca 80 % av jordens befolkning lär sig genom att höra. Vi ser i Bibeln hur Jesus gång på gång berättar berättelser, låt oss börja berätta!

 

8 - ANDLIG KRIGSFÖRING

Vår kamp är inte mot kött och blod utan i det andliga. Denna veckan kommer du lära dig vad andlig krigföring är, hur det kan se ut och vad du kan göra åt det.

 

9 - HELIG ANDE

Helige Ande skickades till oss för att leda och styrka troende. Du kommer lära dig mer om Helige Andens person och hur Han arbetar i oss.

 

10 - RELATIONER & SEXUALITET

Relationer är grunden till allt vi gör! Denna veckan kommer visa oss ett bibliskt perspektiv om hur vi kan älska Gud och älska människor.


11 - MISSION

Kallelsen att gå gäller alla kristna. Vi kommer lära oss om vart världen står idag och om Guds hjärta för att nå alla människor.
 

12 - BIBLISK VÄRLDSBILD

Gud vill vara del av alla områden i våra liv. Han har planer för din familj, skola, arbetsplats och även din sport, men vad är de planerna?

MISSIONSRESA

Efter lektionsdelen kommer din DTS att åka på en tre månader lång missionsresa i en annan kultur. Fokuset på missionsresan är att “Göra Gud känd” och detta kan ske på många olika sätt, t.ex.:

Evangelisation, sport, drama, praktiskt arbete, musik, media, o.s.v.

 

Missionsresan kommer vara en härlig blandning av båda risk och äventyr där ni kommer jobba tillsammans med lokala troende och församlingar och leva ut vad ni lärt er under lektionsdelen för att se liv och samhällen förvandlade genom Jesu kärlek.

HÄLSNING FRÅN KURSLEDAREN

Hej! Jag heter Mikael och jag kommer leda den Mobila DTSen här på Restenäs. Själv gjorde jag min DTS för åtta år sedan och har jobbat med UMU sedan dess. Jag är sjukt taggad för vad Gud har planerat för denna våren! När vi har bett och börjat förbereda har vi känt att Gud har något stort på gång för MDTSen. Jag skulle vilja bjuda in dig till och komma med oss under dessa sex månaderna. Du kommer inte ångra det, jag lovar! Om du har några frågor eller om du är intresserad kan du bara höra av dig! Eller så kan du bara ansöka direkt!                                                                                                                                                                           

Håll dig updaterad

KÄNNER DU DIG REDO?

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
 

SPARKBOX - YWAM RESTENÄS

Restenäs 239, 459 93

Ljungskile, Sweden

0522-210 20

A ministry of YWAM International